اطلاعاتی در مورد انواع ویزا کشور سوئد

این بلاگ در مورد انواع ویزای سوئد و اطلاعاتی برای مهاجرت و پناهندگی در کشور سوئد می باشد

اطلاعاتی در مورد انواع ویزا کشور سوئد

این بلاگ در مورد انواع ویزای سوئد و اطلاعاتی برای مهاجرت و پناهندگی در کشور سوئد می باشد

چطوری ویزای توریستی از سوئد بگیریم

پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳ ق.ظ

ویزای توریستی


اگر به عنوان توریست از سوئد بازدید می کنید و شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید ، ممکن است به ویزا احتیاج داشته باشید. ویزا مجوز سفر و اقامت در یک کشور برای مدت محدود است. برای دریافت ویزا ، باید نشان دهید که پول کافی برای نگهداری و سفر خود در خانه دارید. شما همچنین نیاز به بیمه درمانی دارید که اگر در هنگام مراجعه به سوئد بیمار شوید ، هزینه های آن را نیز پوشش می دهد.
سوئدی (svenska)



شرایط لازم برای اخذ ویزا


اگر مایل به بازدید از سوئد و سایر شینگن هستید ، حتماً باید داشته باشید
 

  • گذرنامه ای که حداقل برای سه ماه بعد از اتمام ویزای شما معتبر باشد و در ده سال گذشته صادر شده باشد
  • پول برای نگهداری و سفر خود به خانه. سوئد نیاز دارد که شما برای هر روز در سوئد 450 SEK داشته باشید. در شرایط خاص ، این میزان ممکن است پایین تر باشد ، به عنوان مثال در مورد کودک خردسال ، اگر هزینه غذا و اقامت در پیش پرداخت شده باشد یا اگر قصد اقامت در کنار اقوام یا دوستان خود را دارید. شما باید بتوانید با کمک ، به عنوان مثال صورت های بانکی یا سندی که شخص از شما دعوت به سوئد می کند ، وجه کافی برای نگهداری خود داشته باشید ، ثابت کنید.
  •  بیمه مسافرتی پزشکی فردی که هزینه های ناشی از کمک های فوری پزشکی ، بستری در اورژانس یا بازگشت پزشکی را در بر می گیرد. این بیمه باید هزینه های حداقل 30،000 یورو را پوشش دهد و در تمام کشورهای عضو شینگن معتبر باشد.


همچنین باید بتوانید هدف از بازدید را توصیف کنید. سفارت همچنین ارزیابی می کند که چقدر احتمال دارد که شما قبل از اتمام زمان ویزای خود سوئد را ترک کنید. اگر سفارت فکر کند که شبه منطقی وجود دارد که شما قبل از اتمام ویزا سوئد و شینگن را ترک کنید ، ویزا داده نمی شود.
الزامات سفارتخانه ها و کنسولگری های سوئد

برخی از الزامات از کشور به کشور دیگر متفاوت است. بنابراین مهم است که بررسی کنید چه مواردی در پرونده شما اعمال می شود. بسته به شرایط فعلی ممکن است شرایط مورد نیاز تغییر کند. اطلاعات بیشتری در وب سایت سفارت مربوطه خواهید یافت. برای پیدا کردن سفارت مناسب روی پیوند در پایین صفحه کلیک کنید.
توافق نامه ویژه برای کشورهای خاص

به دلیل توافق نامه تسهیل ویزا که بین این کشورها و اتحادیه اروپا منعقد شده ، قوانین ویژه ای برای شهروندان آلبانی ، ارمنستان ، آذربایجان ، بوسنی هرزگوین ، جورجیا ، مقدونیه ، مولداوی ، مونته نگرو ، روسیه ، صربستان و اوکراین اعمال می شود. اطلاعات بیشتر در مورد این توافق نامه را می توان از سفارتخانه ها و کنسولگری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این کشورها بدست آورد.
درخواست ویزا

شما باید درخواست ویزا خود را به سفارت سوئد یا کنسولگری عمومی تسلیم کنید. در برخی از کشورها ، سوئد توسط یک کشور شنگن دیگر نمایندگی می شود. کشورهایی نیز وجود دارند که سوئد سفارت یا کنسولگری خود را ندارد و توسط کشور دیگری نمایندگی نمی شود. در این صورت ، هرکسی که مایل به ارائه درخواست ویزا باشد باید به نزدیکترین کشور که سفارت سوئد یا کنسولگری عمومی در آنجاست سفر کند.

اگر قصد دارید درخواست ویزا خود را در یکی دیگر از مأموریت های کشور شنگن در خارج از کشور تحویل بگیرید ، باید از قبل با این مأموریت تماس بگیرید. در چنین مواردی ، الزامات مستند این کشور است که اعمال می شود. اسناد نیز باید به زبان آن کشور ترجمه شود.

کشورهایی که شهروندان آنها به پیوند ویزا خارجی احتیاج دارند ، در پنجره جدید باز می شوند

کشورهایی که سوئد توسط یک پیوند خارجی دیگر شینگن نمایان است ، در پنجره جدید باز می شود

سفارتخانه ها و کنسولگری های سوئد - پیوند کلی-جنایی ، در پنجره جدید باز می شود

برای درخواست ویزا ، باید فرم درخواست ویزای شینگن را پر کنید.
اطمینان حاصل کنید که برنامه شما کامل است

برای اینکه مقامات بتوانند درخواست شما را پردازش کنند ، باید به وضوح بیان کنید

    چرا شما در حال بازدید از سوئد هستید
    چه مدت قصد اقامت در سوئد را دارید
    چگونه می توانید در طول زمان حضور در سوئد از خود حمایت کنید
    نوع گذرنامه ای که دارید و تا چه مدت معتبر است
    جایی که قصد سفر به دنبال سفر خود به سوئد را دارید
    اگر مجوز ورود به کشوری را دارید که قصد سفر بعد از اقامت در سوئد را دارید.

با درخواست خود ، باید محصور شوید

    یک عکس گذرنامه که در آن شما مستقیم به جلو می روید و شش ماه بیشتر از آنها نیست
    اسناد دیگری که سفارت ممکن است به آنها احتیاج داشته باشد.

درخواست ویزای شینگن ، شماره فرم 119031 (به انگلیسی) PDF
چقد طول میکشه؟

شما معمولاً ظرف دو هفته پاسخی دریافت خواهید کرد ، اما زمان پردازش در سفارتخانه ها یا کنسولگری ها متفاوت است. در طول تعطیلات ژوئن-آگوست ، زمان پردازش می تواند طولانی تر باشد. اگر به اطلاعات فعلی در مورد این مورد نیاز دارید ، با سفارت سوئد یا کنسولگری عمومی سوئد تماس بگیرید که درخواست شما را پردازش می کند. اگر سفارت سوئد یا کنسولگری عمومی درخواست شما را به آژانس مهاجرت سوئد ارسال کند ، این روند ممکن است طولانی تر شود. برای اطمینان از اینکه شما تحقیق می کنید

 

منبع : اداره مهاجرت سوئد

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی